islamirc.net

islamirc.net: Forums


islamirc.net :: Başlığı Görüntüle - Kalsiyum İçin Dereotu Yiyin..
 
 

Kalsiyum İçin Dereotu Yiyin..



 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    islamirc.net Forum Ana Sayfası -> Sağlık
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
target
Site Admin
Site Admin

Üye BilgileriDurum: Çevrimdışı
Kayıt: 31 Ocak 2006
Mesajlar: 3926
Nerden: bilecektim ki..
Teşekkür sayısı: 76
Kendisine 101 tşk.edildi



MesajTarih: Prş May 10, 2007 8:56 pm    Mesaj konusu: Kalsiyum İçin Dereotu Yiyin.. Alıntıyla Cevap Ver

KALSİYUM İÇİN DEREOTU YİYİN

Dereotunda inek sütünden daha fazla kalsiyum bulunduğu ve sütün
alternatifi olabileceği ortaya çıktı.

10.05.2007 11:40

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Bölümü
Metabolizma ve Beslenme Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet Aydın,
sütün alternatifinin dereotu olduğunu söyledi.

Adana Otizm Derneği'nin düzenlediği 'Otizm Hastalığı'nın Tedavisi ve
Beslenme' konulu konferansta konuşan Prof. Dr. Ahmet Aydın, sütün
kalsiyum bakımından en zengin besin olmadığını belirterek,

"Dereotu sütten daha fazla kalsiyum içeriyor. İnek sütünde 117
miligram kalsiyum bulunurken, dereotunda bu oran 208'dir. Ayrıca
dereotu magnezyum ve potasyum bakımından zengin olması bakımından da
kemik sağlığına daha faydalıdır" dedi.

ABD osteoporozdan muzdarip

Prof. Dr. Aydın, dünyada en çok süt tüketen ülke olan ABD'de, yine
dünyada en çok osteoporoz rahatsızlığının olduğunu bildirdi.

Prof. Dr. Aydın, çocukların ve anne- babaların kemiklerinin kuvvetli
olması için mutlaka dereotu tüketilmesini önerdi.

İsveç'te yapılan bir çalışmada 50- 85 yaşlarındaki menopoz sonrası
kadınlarda süt tüketimi fazlalığının kırıkları azaltmadığının
saptandığını kaydeden Prof. Dr. Aydın, şöyle konuştu:

Süt kalça kırıklarını azaltmıyor

"Benzer şekilde ABD'de hemşireler üzerinde yapılan araştırmada gerek
süt, gerekse süt dışı kalsiyum tüketimi fazlalığının kalça kırıklarını
azaltmadığı tespit edilmiştir.

Çocuklarınızın ve kendinizin kemiklerinin kuvvetli olması için mutlaka
dereotu tüketin. Dereotundaki magnezyum ve kalsiyum kemik gelişimi
için oldukça önemli bir mineraldir. Her memelinin sütü kendi
yavrusunadır. 5- 6 milyon yıllık insanlık tarihinin sadece son 10 bin
yılında insanlar başka memelilerin sütünü içmişlerdir.

Yeşil sebze sütten faydalı

Kendi annelerinin sütünü ise sadece hayatlarının ilk 2 yılında
emerler, daha sonraları hiç süt tüketmezlerdi. Fosil incelemeleri, taş
devri insanlarının kalın ve kırığa dirençli sağlam kemiklerinin
olduğunu göstermektedir. Bu devre ait kemik örneklerinde osteoporoz
yok denecek kadar azdır. Bunun nedeni de o devirde insanların sütten
ziyade, daha çok yeşil sebze, ot türü yiyecekler tüketmesindendir."


YakınDır..

sevdiğim! Vera.. hangi çocuğu okşadın,
ellerinle gülden kokular..
dilinde aşk nameleri,
söylesene Vera hangi çocuğun adını andın..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    islamirc.net Forum Ana Sayfası -> Sağlık Tüm saatler GMT + 3 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


 
Copyright © 2005 PHP-Nuke. PHP-Nuke is a free software released under the GNU/GPL
Forumtags